IDI NEGDJE DRUGDJE – premijera 17.veljače 2016. u Centru KNAP!
Prva repriza očekuje nas 19.veljače.

POTOP, je na programu 8., 22. i 25. studenog! Svaki put u 20h, Teatar &TD! Rezervirajte ulaznice pozivom na blagajnu &TD-a – 01 4593 510

POTOP potopio na Marulićevim danima u Splitu! Stručni ocjenjivački sud u sastavu Jakša Fiamengo, Ivana Vujić, Lana Šarić, Milan Štrljić i Davor Špišić dodjelio je Miranu Kurspahiću nagradu “Marul“ za suvremeni dramski tekst, a “Potop“ je također po njihovu sudu najbolja predstava u cjelini. Dean Krivačić koji u ovom komadu tumači ulogu Luje, dobio je pak nagradu za najbolju mušku ulogu. Ponosni na POTOP!

POTOP, je na programu 25., 26. i 27.veljače. Svaki put u 20h, Teatar &TD! Rezervirajte ulaznice pozivom na blagajnu &TD-a – 01 4593 510.

Dramski pisci! U tijeku je natječaj Eurodram 2015 – traže se novi dramski tekstovi, svoj možete poslati i na hrvatskom,  a rok je 31.12.! Više na linku dolje!

POTOP, naše čedo s 4 nominacije i 1 NHG nagradom, ponovno na programu – 9. i 10. prosinca, 20h, Teatar &TD! Rezervirajte ulaznice pozivom na blagajnu &TD-a – 01 4593 510.

Objavili smo program za KUFERedu & Mala noćna čitanja 2014.! Raspored provjerite OVDJE ili skinite s linka niže!

POTOP ponovno potapa. Na programu je 17., 18. i 19.11. u 20h, na Velikoj sceni Teatra &TD!

Prijavite se za sudjelovanje u programu Mala noćna čitanja 2014.! Natječaj za izvođače, dramaturge i producente otvoren je do 7.11.!

Irinina duša je kao skupocjeni klavir

Rona Žulj prema „Tri sestre“ A. P. Čehova

2012/2013

Zamislite da mrzite sobu u kojoj živite.
Zamislite da u gradu u kojem živite za vas više nema baš ničega. A još uvijek ste ovdje.
Zamislite da vjerujete kako će vas rad spasiti. Zamislite razočaranje. Zamislite umor.
Zamislite da gledate kako iz dana u dan odmičete od pravog, prekrasnog života.
Zamislite da nikada niste voljeli.
A ipak, ništa se ne mijenja. Irina ostaje. Njezine su riječi postale samo citati svega što je već odavno rekla. Što su njoj rekli drugi. Lijepo ili ružno, bez obzira. I uvijek ispočetka. Irina ostaje.

Koncept i režija: Rona Žulj
Izvođačica: Martina Nevistić
Kostim: Katja Šunjić
Scena: LU:JO
Oblikovatelj svjetla: Vesna Kolarec
Oblikovatelj zvuka: Miro Manojlović
Fotograf predstave: Damir Žižić
Grafički dizajn: Martina Granić
Producentica: Petra Glad

Produkcija: KUFER i Teatar &TD
Uz potporu: Ministarstvo kulture RH, Ured za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba
Hvala: Ivan Mrđen & Zagrebački plesni centar, Iva Korenčić

Premijera: 22.svibnja 2013.

_MG_9519

Irinina duša je kao skupocjeni klavir nastala je kao redukcija Čehovljeve drame Tri sestre. Redukcija koja za temu uzima dvije nemogućnosti: nemogućnost ljubavi i nemogućnost odlaska. Čehovljeva simfonijska, brbljava odsutnost komunikacije dovedena je ovdje do granice smisla prebacivanjem u monolog, istovremeno naglašavajući tragiku nemoći govora i užitak u tekstu besmislu usprkos. Govor odijeljen od tijela i razilaženje tijela i jezika označavaju kraj logike svakodnevnog života i mimetičkog pristupa istom, ali i početak igre izvan granica ustaljenog.
Irina u ovoj predstavi više nije lik. Ona ne govori, kroz nju odjekuje ono već izrečeno. Ona je točka prelamanja želja i mogućnosti, krhki sukus oprečnosti svoje okoline. Irina prestaje biti simbol umiruće aristokracije i postaje simbolom suvišnosti neproduktivnih pojedinaca u društvu proizvodnje vrijednosti. Žena koja uporno ne pripada, s kovčegom punim nepotrebnih znanja i onim dobro poznatim snom o odlasku. Odlasku koji bi trebao popraviti sve. Ali ipak, nikada neće otići.

Irinina duša je kao skupocjeni klavir: lijepa, vrijedna, puna potencijala, teško pokretna i za koju bi bila najtužnija moguća sudbina da neiskorišteno ostane u praznoj sobi skupljajući prašinu. Estetski atraktivna, konceptualno dorađena i sretno smještena između tragike i komike, ova je predstava zaokružen i zanimljiv kazališni proizvod.
© Ana Fazekaš, KAZALIŠTE.hr

Irina nas uvlači u svoju priču toliko duboko da nam na kraju ostaje pitanje je li doista spakirala svoj maleni kovčeg i otišla ili je upravo kao u čehovljevu predlošku nastavila čeznuti za Moskvom. Odgovor pronađite u sljedećim izvedbama u Teatru &TD.
© Anđela Vidović, Hrvatsko slovo

Redukcija Čehovljeve Tri sestre, zanimljivo je osvježenje, posebice kad je riječ o tematici, u korpusu suvremenih dramskih tekstova, i to autora mlađe generacije (…) Mnoge se aktualne i uvijek prisutne teme mogu pronaći ispod ovoga finog tkanja. Estetika je samo drugačija od one na koju smo navikli kod mladih autora, a intertekstualna oslonjenost na Čehovljeve motive približava je postmodernosti. (…) Iznesene su sve Irinine sumnje i nedoumice, a ključ njezina života, koji je možda i zatvara u tu bijelu kuću u kojoj se na sceni nalazi, jest činjenica da je njezina duša poput skupocjenog klavira. Treba ga znati svirati. I to samo u posebnim prigodama. I ne bilo tko. I ne bilo kako. (…) rekla bih da je Irina Rone Žulj cijelo vrijeme na sceni, ali ju je zaista majstorski izgradila na priči, odnosno liku dramskoga klasika. (…) Pohvalila bi također vizualni identitet predstave, čiju scenografjiu potpisuje LU:JO. Bjelina i arhaičnost, anakronost (u svakom, ponajviše simboličkom smislu) njezina životnog prostora te odjeća koju nosi, kostimi (Katja Šunjić), odlično je portretiraju. Izvođačica, plesačica Martina Nevistić, vrlo je dobro odabrana za ovu ulogu, i zbog vizualnog, fizičkog dojma, i zbog bitnosti pokreta u tvorbi scenskog jezika predstave. No, nije riječ o predstavi koja graniči s plesnom. Govor i tekst imaju popriličnu, bitnu funkciju, a pokretima se izvrsno portretiraju pomaci Irinine duše koji su ionako, kao i glazba koja bi se čula kad bi netko svirao skupocjeni klavir, neizrecivi. Bilo bi lijepo kada bi ovo bila najava nekog `novog vala` u suvremenom dramskom pismu, jer utabanost i zadanost našeg vremena, pa dakle i umjetnosti, koliko god se mi tomu opirali, velika je, a strah od emocije i neposrednosti možda još veći. Rona Žulj hrabro je iz toga iskoračila i uspjela se zaštititi od strahova suvremenih umjetnika samo oslanjanjem na Čehovljeve motive.
© Petra Jelača, Lider

objavljeno 20/05/2013